مقالات انتخاب فرش جهیزیه و فرش عروس


انتخاب فرش جهیزیه و فرش عروس

انتخاب فرش جهیزیه و فرش عروس

فرش جهیزیه

از زمانی که چشم باز کردیم در خانه ی پدری خود با تمام اسباب و وسایل بوده ایم و همه چیز برای حیات ما آماده بود و خانواده در حد توان شرایط راحتی و پیشرفت را برای ما فراهم کرده بودند. اما با تمام اینها مسئولیت داشتن خانه ایی مستقل چالش بزرگی در ذهن تمامی انسان ها است که با تمام سختی ها مایل به امتحان آن هستند .هرکس به نوبه ی خود این آرزو را دارد که روزی خانه ای برای خود داشته باشد که بتواند آزادانه در آن استراحت کند ، غذا بخورد ، تفریح کند ، تصمیم بگیرد و مطابق سلیقه ی شخصی خود زندگی کند. حال دو فرد جدید را در نظر بگیرید از دو خانواده متفاوت یا گاها مشابه با داستان زندگی متفاوت که در کنار هم قرار میگیرند تا با یکدیگر تشکیل زندگی بدهند و در خانه ی مستقل خودشان زندگی کنند.
اثر انگشت هیچ دو انسانی شبیه هم نیست و از این نتیجه میگیریم که هیچ دو انسانی مثل هم زندگی نکردند ، تماما مثل هم فکر نکردند و فراز و نشیب های متفاوتی را تجربه کردند که اگر پای حرف هایشان بنشینید نقاط مشترک زیادی پیدا خواهید کرد. در زندگی جدید بین دو نفر نقطه تمرکز خیلی افراد بر روی تمامی عناصر مشترک بین مرد و زن است اما گاهی این تفاوت ها هستند که نقطه ی قوتی را برای شروع و پایداری زندگی رقم خواهند زد.

مدل فرش جهیزیه

دکوراسوین فرش نیز تمامی این جنبه های روانشناسی را در برمی گیرد زیرا دکوراسیون فرش هر منزل شامل تمامی مواردی است که فرد در تمامی روز با آنها در تماس است و بر زندگی فرد تاثیر میگذارد. فردی را تصور کنید که به تمام معنا عاشق رنگ مشکی است و از رنگهای گرم دوری میکند. حال اگر برای فضای زندگی وی محیطی پر از رنگ های شاد و گرم طراحی شود، آن فرد نه تنها نمیتواند در آن محیط استراحت کند بلکه همیشه کمبود رنگ مشکی را احساس میکند و آرامش ذهنی ندارد و نمیتواند تمرکز کند یا کار کند و حتی وظایف روزمره ی خود را انجام دهد و در اصطلاح کیفیت زندگی آن شخص پایین می آید . پس اولین و مهمترین نکته برای دکوراسیون فرش و انتخاب عناصر دکوراتیو در نظر گرفتن روحیات اعضای خانواده است و مسئله ی دوم میزان هزینه ای است که برای این موضوع در نظر گرفتید. این موضوع که با کمترین هزینه میتوانید دکوراسیون ساده و زیبایی داشته باشید کاملا صحت دارد اما میزان هزینه ی شما به شما در انتخاب عناصر با دوام تری کمک خواهد کرد.
           
برای خرید وسایل جهیزیه فرش یا تغییر دکوراسیون فرش باید دو عضو اصلی را در نظر بگیرید که مبلمان و فرش هستند که وجود این دو عضو در تمامی منازل به جهت احساس آرامش و راحتی ضروری است. مبلمان به علت آنکه هزینه ی بالاتری را به خود اختصاص میدهد بهتر است در اولویت اول شما قرار بگیرد و پس از آن به دنبال فرش تکمیل کننده ی  مبلمان منزل خود باشید. در حقیقت عنصر گران تر را باید اول تهییه کنید چون تغییر آن سخت است و ممکن است هزینه ای دوچندان داشته باشد و فرش قیمت پایین تری نسبت به مبلمان دارد. مبلمان خود را به گونه ای انتخاب کنید که به راحتی بتوانید عناصر دیگر را با آن ترکیب کنید و رنگ های مکمل آن برای فرش و پرده در اختیار و در دسترس باشد و اگر رنگ خاصی را برای مبلمان خود انتخاب میکنید حتما تحقیقات لازم راجب وسایل مکمل را قبل از خرید انجام دهید و نمونه های موجود را در ذهن خود داشته باشید. بهتر است از رنگ های خیلی روشن و خیلی گرم به تنهایی استفاده نکنید. به طور مثال استفاده از مبل های تماما زرد هم محیط را بهم میریزد هم زیبایی فرش و عناصر دیگر را زیر سوال میبرد و انتخاب را دشوار میکند و برای حل این مشکل خود مبلمان را میتوانید از دو یا سه رنگ انتخاب کنید با الگوهای متفاوت که همگی در حوزه ی انتخاب شما هستند و مسئولیت انتخاب و پیامدهای آن با شخص شما است.

انتخاب فرش جهیزیه عروس

انتخاب فرش در مرحله ی اول باید با توجه به مبلمان فضا باشد و ترکیب رنگ مشابه در طیف های مکمل داشته باشد به طور مثال زمانی که مبلمان قرمز و کرم رنگ استفاده میکنیم اگر رنگ غالب مبلمان قرمز باشد میتوانیم فرش کرم رنگی انتخاب کنیم که خطوط رنگ های طیف قرمز را دارا باشد و نیازی نیست عینا همان رنگ را بکار ببریم . علاوه بر رنگ ، نوع فرش باید با سبک مبلمان و دکوراسیون فرش خوانایی داشته باشد. یعنی اگر مبلمان استیل و سطلنتی انتخاب کردید ، داشتن فرش مینیمال و تک رنگ کمکی برای افزودن شکوه به منزل شما نمیکند پس میتوانید فرشی با نقوش اصیل انتخاب کنید و فضارا کلاسیک جلوه دهید. یا اگر مبلمان کاملا راحتی و بزرگ و پهن انتخاب کردید داشتن یک فرش با نقوش بسیار زیاد و با شکوه از صمیمت و راحتی فضای شما ممکن است بکاهد . مرحله ی آخر توجه به ضخامت و ماندگاری فرش است چرا که در ابتدای زندگی با عادت کردن به دکوراسیون منزل خود شاید برای مدتی طولانی قادر به تغییر آن نباشید ، پس باید از دوام و سهولت شست و شوی آن مطمئن باشد و شاید هزینه ی بیشتری صرف کنید بتوانید جنس مرغوب تر و قابل اطمینان تری را تهییه کنید. آنچه باید در نظر داشته باشید این است که دست ازتوجه بیش از حد به منازل دیگران و تکرار آنها در خانه ی خود بردارید. هرخانه ای نقشه ی متفاوت و مساحت و اصول متفاوتی دارد و ممکن است در هر جایی وسایل خانه های دیگر یا سلیقه ی آنها کار آمد نباشد.
نویسنده : یاسمن طهماسبی

ارسال رایگان به سراسر کشور

7 روز ضمانت بازگشت

ضمانت کیفیت بافت

تضمین بهترین قیمت